Τα μαθήματα υποστήριξης της ελληνομάθειας που συνδέονται με τις φυσικές επιστήμες υποστηρίζονται από το Βιβλίο Πειράματα με τη Θερμότητα, το Φως και τα Ηλεκτρικά Κυκλώματα - Οδηγίες για τους Εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων, και από κάποια πακέτα πειραμάτων που αποτελούνται από επιλεγμένα υλικά.
Τα υλικά υποστηρίζουν: α) 8 πειράματα από την περιοχή της θερμότητας, β) 7 πειράματα και µία κατασκευή (σκοτεινός θάλαμος), που αφορούν σε φαινόμενα του φωτός και γ) 5 πειράματα και μια κατασκευή (ηλεκτροσκοπίου), που αφορούν σε ηλεκτρικά φαινόμενα.
Στο πλαίσιο της σύγχρονης διδακτικής των φυσικών επιστημών θεωρείται ότι τα πειράματα βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες της Φυσικής, µόνο αν αυτά πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενός διαλόγου μαζί τους. Για το λόγο αυτό, τα προτεινόμενα πειράματα συνοδεύονται και από μια σειρά δραστηριοτήτων, που αναφέρονται στις Οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς.
Οι μαθητές διαπιστώνουν ότι η εκτίμηση της θερμοκρασίας ενός σώματος με τις αισθήσεις μας, διαφέρει από την πραγματική θερμοκρασία του σώματος, που μπορούμε να τη μετρήσουμε αντικειμενικά με το θερμόμετρο.
Τα πειράματα δεν «μιλούν» από μόνα τους για τα φαινόμενα που αναπαριστούν. Εμείς μιλάμε γι’ αυτά. Γι’ αυτό προτείνεται, τα παιδιά, καθώς χειρίζονται τα υλικά, να μιλούν και να γράφουν, ακόμη και αν εκφράζουν απόψεις διαφορετικές από τις επιστημονικές. Η περιγραφή και η αιτιολόγηση - επιχειρηματολογία που αναπτύσσεται από τα παιδιά, στο πλαίσιο της πραγματοποίησης των πειραμάτων και των χειρισμών των υλικών (ο χειρισμός και η εμπλοκή ως κίνητρο), στοχεύει όχι μόνο σε κατάκτηση επιστημονικών γνώσεων αλλά και στην ενίσχυση της ελληνομάθειας των παιδιών.
Περιγραφή του πειράματος του σχετικού με τη θερμοκρασία διαφορετικών υλικών από τα παιδιά
Αντίστοιχα μαθήματα σχετικά με τις θετικές επιστήμες αναπτύσσονται και στα ΚΕΣΠΕΜ