Παιδαγωγικές δραστηριότητες για την υποστήριξη της ελληνομάθειας παιδιών προσχολικής ηλικίας
Από το σχολικό έτος 2012 – 2013 αναπτύσσονται στα δημοτικά σχολεία που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα δραστηριότητες ενίσχυσης της ελληνομάθειας για παιδιά του νηπιαγωγείου, σε χωριά που δεν λειτουργούν ΚΕΣΠΕΜ, όπως η Γλαύκη και ο Κένταυρος στην Ξάνθη ή τα Αρριανά και το Λύκειο στη Ροδόπη. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται υιοθετούνται οι ίδιες προσεγγίσεις με τα ΚΕΣΠΕΜ. Και σε αυτή τη συνθήκη τα μαθήματα αναλαμβάνουν νηπιαγωγοί από τη μειονότητα που έχουν αποφοιτήσει από ελληνικό Πανεπιστήμιο ή πραγματοποιείται συνδιδασκαλία εκπαιδευτικού από τη μειονότητα, που κατέχει τη μητρική γλώσσα των παιδιών, και εκπαιδευτικού από την πλειονότητα. Γίνεται συστηματική καταγραφή της αποτελεσματικότητας αυτής της παρέμβασης. Τα μαθήματα έχουν στόχο αφενός την ενίσχυση της ελληνικής γλώσσας αφετέρου την εξοικείωση με το χώρο του ‘μεγάλου’ σχολείου, δηλαδή του δημοτικού όπου πρόκειται να φοιτήσουν τα παιδιά. Σε αυτή την προοπτική στο πλαίσιο των μαθημάτων τους παρουσιάζονται οι χώροι του σχολείου και οι λειτουργίες του.
Τα παιδιά συνεργάζονται για την παραγωγή αφισών και καρτών σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα