museduc banner

Σχόλια των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα ενισχυτικά μαθήματα

Από τις συστηματικές καταγραφές των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα ενισχυτικά μαθήματα προκύπτει ότι τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, κινητοποιούνται και βελτιώνονται στη χρήση της ελληνικής γλώσσας σε προφορικό και γραπτό επίπεδο. Όπως φαίνεται από τα παρακάτω σχόλια των εκπαιδευτικών, η αξιοποίηση εναλλακτικών παιδαγωγικών πρακτικών  υποστηρίζει τα παιδιά να εκφραστούν περισσότερο ελεύθερα και να δημιουργήσουν:

«Η ελευθερία επιλογής συνεχίζει να δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να βρουν δραστηριότητες “στα μέτρα τους”, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και τη θετική στάση τους απέναντι στη γνώση.» 

«Η απρόσκοπτη πρόσβαση στο υλικό και η ελευθερία επιλογής έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να βρουν δραστηριότητες που τις θεώρησαν βατές και ευχάριστες. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ούτε μία δραστηριότητα επιστράφηκε ανολοκλήρωτη.»

sxolia
Α΄ τάξη: Κατασκευάζουν παρουσιολόγιο της τάξης, στο οποίο στη συνέχεια θα γράψουν τα ονόματά τους.

 
«Υπήρχε ενδιαφέρον και συμμετοχή απ’ όλα τα παιδιά και στις δυο δραστηριότητες που κάναμε. Κυρίως όμως στην πρώτη δραστηριότητα διότι τους ήταν κάτι οικείο (αυτό που κάναμε το έχουν δει και στο σπίτι τους). Επίσης θα ήθελα να πω ότι τους άρεσε πολύ που μιλούσαν για την οικογένειά τους και για τα ψώνια που κάνουν με τους γονείς τους.» 

«Όλα τα παιδιά προσπάθησαν και περιέγραψαν το σπίτι τους πολύ ωραία (αναλογικά της ηλικίας και της τάξης τους). Εντύπωση μου έκανε ότι σκεφτόμουν να κάνουμε την πόλη ή τη γειτονιά και μόνα τους χάραξαν την πορεία του μαθήματος ασχολούμενα με τη γειτονιά τους οπότε συνεχίζω με το θέμα που αυτά επέλεξαν.» 

«Παρατήρησα ότι η χρήση των Νέων Τεχνολογιών (ΤΠΕ) κίνησε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών.»

«Η Α. ήταν πρόθυμη σε ότι τους ζήτησα να κάνουν και συμμετείχε είτε προφορικά είτε γραπτά. Μάλιστα την πλησίασα τη στιγμή που ζωγράφιζε στο χαρτί της και την άκουσα να σιγοτραγουδά το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Οι υπόλοιποι μαθητές ήταν εξίσου προσεκτικοί και έδειξαν ευχαριστημένοι από τις σημερινές δραστηριότητες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν τη στιγμή που πήγαμε στη βιβλιοθήκη για να δανειστούν τα βιβλία και φάνηκε να τα παρατηρούν και να τα ξεφυλλίζουν με μεγάλη προσοχή.»

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK