Οι Ασκήσεις Γραμματικής απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες της μειονότητας που φοιτούν στη Μέση Εκπαίδευση. Πρόκειται για αρθρωτό υλικό, κατάλληλο για διδασκαλία ιδιαίτερα στο πλαίσιο των μαθημάτων του διευρυμένου ωραρίου. Παρέχονται δομικές και επικοινωνιακές ασκήσεις και δραστηριότητες τόσο για την παραγωγή όσο και για την κατανόηση του προφορικού και του γραπτού λόγου. Οι ασκήσεις χωρίζονται σε δύο επίπεδα, Α: Ημι-αρχαρίων και Β: Μέσων.
Οι Ασκήσεις Γραμματικής διαμορφώθηκαν με βάση ειδικά σχεδιασμένες Διαγνωστικές Ασκήσεις, οι οποίες βασίστηκαν σε συγκεκριμένες ερευνητικές υποθέσεις για τα γλωσσικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μειονοτικοί μαθητές στη Μέση Εκπαίδευση. Οι Διαγνωστικές Ασκήσεις συμπληρώθηκαν από δείγμα μαθητών/ριών που παρακολούθησαν τα μαθήματα διευρυμένου ωραρίου κατά τη σχολική χρονιά 2002-2003, με τη φροντίδα των καθηγητών και των καθηγητριών τους. Διαπιστώθηκε ότι η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών αυτών είχε επιτυχία μικρότερη του 50% (επίπεδο ημι-αρχαρίων). Η ανάλυση των αποτελεσμάτων επέτρεψε επίσης την ιεράρχηση των γραμματικών φαινομένων με βάση το βαθμό δυσκολίας τους. Οι Ασκήσεις Γραμματικής βασίστηκαν εκτός από την ανάλυση των διαγνωστικών ασκήσεων, και στη συγκριτική αξιολόγηση διαθέσιμων διδακτικών εγχειριδίων.
Οι Ασκήσεις Γραμματικής χρησιμοποιούνται ήδη από τη σχολική χρονιά 2002-2003. Έχουν διατεθεί στους εκπαιδευτικούς περίπου 700 ασκήσεις που καλύπτουν όλα τα βασικά γραμματικά φαινόμενα της ελληνικής.
Οι ασκήσεις γραμματικής υποβλήθηκαν τον Ιούνιο 2006 στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μέσω της Ειδικής Γραμματείας ΠΟΔΕ προκειμένου να εγκριθούν ως μέρος των βιβλίων του ΟΕΔΒ.
https://language.ntlab.gr/