museduc banner

 b gymn math1b gymn math2b gymn math4b gymn math5

Μαθηματικά σε περιβάλλον διαμορφωμένο για αυτόνομη μάθηση

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό συνιστά μια πρόταση για εναλλακτική προσέγγιση στη διδασκαλία των μαθηματικών. Πρόκειται για μια τράπεζα υλικού με ανοιχτού χαρακτήρα δραστηριότητες που ενθαρρύνουν την αυτονομία του μαθητή, ευνοούν την αξιοποίηση ενός πλήθους δεδομένων του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζει και παρέχουν ουσιαστικές ευκαιρίες μύησης στη μαθηματική γνώση και σκέψη, ως προϊόντων της ανθρώπινης δράσης. 

Το κύριο σώμα του υλικού προέρχεται από μετάφραση στην ελληνική γλώσσα και προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα του εκπαιδευτικού πακέτου SMILE (Secondary Mathematics Independent Learning Environment), που έχει συγκροτηθεί στη Μεγάλη Βρετανία.

Βασικές επιδιώξεις του υλικού είναι:

  • ο εμπλουτισμός της εργασίας που αναπτύσσεται στην τάξη των μαθηματικών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με εναλλακτικές δραστηριότητες διερευνητικού, κυρίως, χαρακτήρα,
  • η υποστήριξη της ανάπτυξης και της αυτονόμησης της μαθηματικής σκέψης του μαθητή.

 Το συνολικό εκπαιδευτικό πακέτο διαμορφώθηκε σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή και αποτελείται από:

  • Τεύχος παρουσίασης του υλικού και οδηγιών για την αξιοποίησή του στην τάξη.
  • Χάρτη δραστηριοτήτων,στον οποίο αναφέρονται όλες οι δραστηριότητες του εκπαιδευτικού πακέτου, ταξινομημένες κατά επίπεδο δυσκολίας και κατά θεματική ενότητα.
  • Κατάλογο δραστηριοτήτων,στον οποίο επίσης αναφέρονται όλες οι δραστηριότητες ταξινομημένες όμως κατά αύξοντα αριθμό.
  • Κάρτες με τις δραστηριότητες του υλικού,οι οποίες είναι ταξινομημένες σε οκτώ επίπεδα δυσκολίας και αντιστοιχούν σε όλες τις ενότητες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος των Μαθηματικών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
  • Απαντήσεις στις δραστηριότητες,
  • Δοκιμασίες.
  • Απαντήσεις στις δοκιμασίες
  • Φύλλα Εργασίας:Πρόκειται για εργασίες που ανατίθενται στο μαθητή με στόχο τη διευκόλυνσή του στη διεκπεραίωση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Συχνά αφορούν στην εκτέλεση κάποιων απλών εργασιών όπως μια κατασκευή, ένα διάγραμμα ή ένας χάρτης, εργασίες δηλαδή που τον υποστηρίζουν στην ανάπτυξη νοητικών ή/και υλικών εργαλείων και στρατηγικών για την αποτελεσματική διερεύνηση της μαθηματικής ιδέας που βρίσκεται υπό μελέτη.
  • Υπόδειγμα πίνακα εργασίας του μαθητή.

Το εκπαιδευτικό υλικό για τα μαθηματικά έχει εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK