museduc banner

Τη σχολική χρονιά 2011-2012 τα ΚΕΣΠΕΜ άρχισαν μια νέα δράση, τη στήριξη μαθητών και μαθητριών γυμνασίου και λυκείου στα φιλολογικά μαθήματα και στα μαθηματικά. Σε συγκεκριμένες μέρες και ώρες (2-3 φορές την εβδομάδα) βρίσκεται στο χώρο του ΚΕΣΠΕΜ για ένα δίωρο κάποιος καθηγητής/τρια και βοηθάει τα παιδιά στην προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης ημέρας.

Οι εκπαιδευτικοί δεν παρέχουν έτοιμες ασκήσεις στα παιδιά, αλλά επιχειρούν να τους δώσουν τα κλειδιά για να προσπαθήσουν μόνα τους και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Ο στόχος είναι, δηλαδή, πέρα από την ενίσχυση και την προετοιμασία για την επόμενη ημέρα στο σχολείο, να δοθεί ουσιαστική βοήθεια στα παιδιά και να ενισχυθεί η διαδικασία του «μαθαίνω να μαθαίνω».

Η δράση αυτή συνάντησε από την αρχή μεγάλη ανταπόκριση από μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου και λυκείου. Τη σχολική χρονιά 2011-12 η στήριξη έγινε στα Κεντρικά ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης και Κομοτηνής και στα Περιφερειακά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου, Εχίνου και Δροσερού. Συνολικά  169 μαθητές/ριες παρακολούθησαν μαθηματικά και 193 μαθητές/ριες παρακολούθησαν φιλολογικά μαθήματα.

Στοιχεία για τη συμμετοχή στη διδακτική στήριξη 2011-12

178

Την ίδια μεγάλη απήχηση έχει η διδακτική στήριξη και τη σχολική χρονιά 2012-2013. Οργανώνεται στα Κεντρικά ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης και Κομοτηνής και στα Περιφερειακά ΚΕΣΠΕΜ Ιάσμου και Σέλερου. Στήριξη σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου πραγματοποιείται και στον οικισμό Ήφαιστο του νομού Ροδόπης. Εκεί τα μαθήματα οργανώνονται και εποπτεύονται από το Κεντρικό ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής και υλοποιούνται από εθελοντές του τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας. 

Στα μαθήματα συμμετέχουν συστηματικά 208 μαθητές/ριες (Μάρτιος 2013).

Στοιχεία για τη συμμετοχή στη διδακτική στήριξη 2012-13 

Στις συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς οι γονείς των μαθητών και μαθητριών εξέφρασαν τη μεγάλη τους ικανοποίηση για τα μαθήματα που γίνονται στα ΚΕΣΠΕΜ.

Κατά το σχολικό έτος 2013-14 η συμμετοχή στα μαθήματα διδακτικής στήριξης παρουσίασε κατακόρυφη αύξηση. Μέχρι τον Μάρτιο στα 6 ΚΕΣΠΕΜ (Ξάνθης, Κομοτηνής, Σέλερου, Εύλαλου,  Ίασμου και Σαπών) που λειτουργούν τμήματα στήριξης έχουν εγγραφεί 635 μαθητές. Σημαντική αύξηση παρατηρείται και στο ποσοστό φοίτησης.
Στοιχεία για τη συμμετοχή στη διδακτική στήριξη 2013-14

Το σχολικό έτος 2014-15 η συμμετοχή στα μαθήματα της διδακτικής στήριξης είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά. Τα μαθήματα ξεκίνησαν στις αρχές Οκτωβρίου και γίνονται στα ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης, Κομοτηνής, Σέλερου, Εύλαλου, Ίασμου και Σαπών. Έχουν εγγραφεί 584 μαθητές και μαθήτριες (στοιχεία Φεβρουαρίου 2015).
Στοιχεία για τη συμμετοχή στα μαθήματα 2014-15

Προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις (2014-2015, 2015-2016)
Για μια ακόμη χρονιά το Πρόγραμμα υποστήριξε την προσπάθεια των παιδιών της μειονότητας να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο και στα ΤΕΙ. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2014-15 οργανώθηκαν στα ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης, Κομοτηνής και Ιάσμου μαθήματα προετοιμασίας για μαθητές Γ' λυκείου, υποψήφιους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η προετοιμασία αφορούσε τα μαθήματα της Γλώσσας -Έκθεσης, Αρχαίων Ελληνικών, Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας.
Η δύσκολη αυτή διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία: από τους 68 μαθητές και μαθήτριες που παρακολούθησαν συστηματικά τα μαθήματα στα ΚΕΣΠΕΜ, 43 εισήχθησαν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το σχολικό έτος 2015-16 υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τους/τις μαθητές/τριες για τα μαθήματα διδακτικής στήριξης στα ΚΕΣΠΕΜ. Συγκεκριμένα, τα μαθήματα ξεκίνησαν στο ΚΕΣΠΕΜ Ευλάλου στις αρχές Οκτωβρίου ενώ στα ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης, Κομοτηνής, Σέλερου, Ιάσμου και Σαπών στις αρχές Νοεμβρίου. Έχουν εγγραφεί 568 μαθητές και μαθήτριες (στοιχεία Δεκεμβρίου 2015)
Στοιχεία για τη συμμετοχή στα μαθήματα

Ενισχυτικά μαθήματα 2017-2018
Μέχρι να λειτουργήσουν οι χώροι των ΚΕΣΠΕΜ τα μαθήματα διδακτικής στήριξης για 388 μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποιούνται σε 8 σχολεία των νομών Ροδόπης και Ξάνθης, Γυμνάσια, Λύκεια ακόμη και Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία (2ο, 4ο και 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης, Μ/κο Κενταύρου, 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής, Μ/κο Ιάσμου και Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο-Λύκειο Σαπών). Οι μαθητές/τριες, μετά την ολοκλήρωση του σχολικού προγράμματος, παρακολουθούν μαθήματα νέας ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αρχαίας ελληνικής γραμματείας, μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Τα μαθήματα αυτά εκτός από τη στήριξη στις σχολικές υποχρεώσεις των παιδιών τα βοηθούν να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους και την ικανότητά τους να ερευνούν και να ανακαλύπτουν μόνοι/ες τους, μέσα από κατάλληλες πηγές και με κατάλληλες μεθόδους.
Στοιχεία για τη συμμετοχή στα μαθήματα 2017-18

Ενισχυτική διδασκαλία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων 2018
Μαθήματα προετοιμασίας ταυτόχρονα με τις εξετάσεις Ιουνίου σχεδιάστηκαν για το Λύκειο. Με δεδομένο ότι οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των Λυκείων ολοκληρώθηκαν (α΄ εξεταστική) στις 12 Ιουνίου, ενώ τα αποτελέσματα της β΄ εξεταστικής ανακοινώθηκαν στα τέλη Ιουνίου, τα μαθήματα, θεωρητικά (φιλολογικά) και θετικά (μαθηματικά, φυσική και χημεία) στους νομούς Ξάνθης και Ροδόπης, προσφέρθηκαν από την 1η έως την 11η Ιουνίου.
Τέσσερεις φιλόλογοι ασχολήθηκαν με την προετοιμασία των μαθητών του Λυκείου  (σε Ξάνθη και Ίασμο, σε Κομοτηνή και Σάπες) προσφέροντας επαναληπτικά, κυρίως, μαθήματα σε Ιστορία, Λογοτεχνία, Γλώσσα, Έκθεση και Αρχαία. Ταυτόχρονα δύο μαθηματικοί και μία φυσικός δίδαξαν Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία, σε τμήματα της Α΄ και Β΄ Λυκείου στην Ξάνθη και της Α΄ Λυκείου στον Ίασμο. Η συμμετοχή των μαθητών υπήρξε μεγάλη.
Μάλιστα, 22 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου που παρακολούθησαν στην πλειονότητά τους συστηματικά τα μαθήματα προετοιμασίας του Προγράμματος για τη συμμετοχή στις προαγωγικές και πανελλήνιες εξετάσεις εισήχθησαν σε πανεπιστήμια της χώρας σε σχολές της επιλογής τους (Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και Τμήμα   Πολιτικών Σπουδών του Αριστοτελείου, Τμήμα Φυσικής, και Τμήμα Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών κ.λπ.).

Ενισχυτικά μαθήματα 2018-2019
Μαθήματα διδακτικής στήριξης για 250 περίπου μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποιούνται φέτος στους νέους χώρους των ΚΕΣΠΕΜ στην Ξάνθη αλλά και στο Μειονοτικό Ιάσμου, στο Εσπερινό Λύκειο της Κομοτηνής, στο Γ΄ Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης και στο Γυμνάσιο Σουφλίου. Οι μαθητές/τριες, μετά την ολοκλήρωση του σχολικού προγράμματος, παρακολουθούν μαθήματα νέας ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, αρχαίας ελληνικής γλώσσας και αρχαίας ελληνικής γραμματείας, μαθηματικών και φυσικών επιστημών με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών και εκπαιδευτικού υλικού του Προγράμματος. Παράλληλα τα παιδιά συμμετέχουν σε δραστηριότητες και ποικίλα δρώμενα που τα βοηθούν να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους.

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK