museduc banner

 

sevda1sevda2

Ο Σεβντάς του Σεντουκιού: πού είναι οι ρόδες μου ;

Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι με στόχο την ενίσχυση της ελληνομάθειας των παιδιών της μειονότητας της Θράκης. Έχει σχεδιαστεί για το πληθυσμό αυτό και για να χρησιμοποιείται, από ειδικά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, στα μαθήματα ελληνικών στα ΚΕΣΠΕΜ, κινητά και σταθερά. Το σενάριο του παιχνιδιού καλεί τα παιδιά σε ένα φανταστικό ταξίδι στο χώρο και το χρόνο, με στόχο να βρει το σεντούκι τις ρόδες του. Το παιχνίδι έχει 6 διαφορετικά επίπεδα με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας ανά επίπεδο. Κάθε επίπεδο αποτελείται από παιχνίδια (μνήμης, αντιστοιχήσεων, ομαδοποίησης, λέξεων), κείμενα και δραστηριότητες (παραγωγής γραπτού λόγου, γλωσσικών παιχνιδιών, μαθηματικών πράξεων, εικαστικών, αντιπαραβολής ηλεκτρονικής και έντυπης μορφής λόγου, συνδυασμού των παραπάνω μορφών). Υπάρχουν συνολικά 89 παιχνίδια και 89 κείμενα με τις αντίστοιχες δραστηριότητές τους.
Το παιχνίδι, είναι ανοιχτό, πολυτροπικό και ευέλικτο. Λειτουργεί ως κίνητρο για την ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου των παιδιών μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (κατασκευές, παιχνίδια ρόλων, κείμενα  στο κομπιούτερ, θεατρικά, μικρά βίντεο κλπ). Τόσο στα σταθερά όσο και στα κινητά ΚΕΣΠΕΜ, οι ομάδες των παιδιών  μέσα από το παιχνίδι οδηγήθηκαν σε πολλών ειδών παραγωγές,  μικρό δείγμα των οποίων παρουσιάζονται παρακάτω.
Σε πολλές ομάδες, με αφορμή ένα η περισσότερα κείμενα του Σεβντά, τα παιδιά κατασκεύασαν μακέτες (όπως σε δύο τμήματα στις Σάπες - τμήμα 1, τμήμα 2), στην Κομοτηνή, στον Ίασμο, ή στα χωριά των κινητών Εσοχή, Μικροχώρι, Γέρικο.
Στη Μυρτίσκη κατασκεύασαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με ερωτήσεις από το Σεβντά και στο Τέμενος ένα βιβλίο, ενώ στα Μελίβοια δημιούργησαν το δικό τους φανταστικό μουσείο. Επίσης, συχνά τα κείμενα οδήγησαν τα παιδιά σε παιχνίδια ρόλων όπως στον Ίασμο και στην Κομοτηνή ή στην αναζήτηση συμπληρωματικών γνώσεων από ειδικούς επαγγελματίες (στο παράδειγμα εδώ αρχαιολόγους και συντηρητές τέχνης) στην Ξάνθη.

Το παιχνίδι λειτούργησε επίσης ως έναυσμα για την εξοικείωση των παιδιών με τις νέες τεχνολογίες: στην Αγριάννη παρήγαγαν ένα βίντεο, στην Κεντητή ένα ppt και στην Κερασιά ένα κόμικ  σε ηλεκτρονική μορφή με τις περιπέτειες του σεντουκιού.

Εδω μπορείτε να δείτε μερικές εικόνες από τον Σεβντά

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK