museduc banner

1718

Ευγένιος Τριβιζάς, Ο εξερευνητής και το σοφό παπαγαλάκι (3 βιβλία)
Ευγένιος Τριβιζάς, Οι περιπέτειες του Κούκη Μπιμπικούκη: Το μυστήριο με το γλειφιτζούρι που δεν λιώνει ποτέ

      

«Ακόμα πιο δύσκολο βρήκα το θέμα της αριθμητικής και της γεωμετρίας. Έπρεπε να διαχειριστώ έννοιες που κι εγώ ο ίδιος δεν καταλάβαινα καλά καλά. Απορώ ακόμα πώς τα παιδιά τις καταλαβαίνουνε. Χρησιμοποίησα παρόμοιο τρόπο. Για τα κλάσματα π.χ. έγραψα την ιστορία με τίτλο, «Ο αρχιμάγειρας της βασίλισσας». Η βασίλισσα κάνει δίαιτα και ο μάγειρας που της φτιάχνει βασιλόπιτες κινδυνεύει κάθε φορά να χάσει το κεφάλι του, αν το κομμάτι βασιλόπιτας που σερβίρει δεν είναι το σωστό κλάσμα της πίτας κατά τις εντολές του βασιλικού διαιτολόγου. Μετά τα κλάσματα είχα τους δεκαδικούς. Ένας εξερευνητής λοιπόν ψάχνει να βρει ένα πολύ σπάνιο παπαγαλάκι, που μιλάει, μετράει και λύνει όλα τα προβλήματα αριθμητικής του κόσμου. Για να το βρει, πρέπει να πάει στη χώρα των ασημένιων δράκων και δρόμος δεν υπάρχει. Έτσι πάει εκεί πετώντας πάνω σ’ ένα ιπτάμενο χαλί. Για να ξεκινήσει όμως το χαλί, πρέπει ο επιβάτης να βρει και να πει δυνατά τον μαγικό δεκαδικό αριθμό. Έτσι το παιδί επικεντρώνει την προσοχή του στην ιστορία, πώς θα πετάξει το χαλί και μαθαίνει τους δεκαδικούς ευχάριστα».

Ευγένιος Τριβιζάς, συνέντευξη τύπου του Προγράμματος (Αθήνα 17/6/2004)

                            

Στόχος των βιβλίων είναι η εξοικείωση των μαθητών των μειονοτικών δημοτικών σχολείων με τη μαθηματική ορολογία στην ελληνική γλώσσα, κατά την προετοιμασία τους για το γυμνάσιο. Το μάθημα των μαθηματικών στα μειονοτικά σχολεία διδάσκεται στην τουρκική γλώσσα, με αποτέλεσμα οι μαθητές που συνεχίζουν στο δημόσιο ελληνόγλωσσο γυμνάσιο να συναντούν σημαντικές δυσκολίες λόγω άγνοιας της σχετικής ορολογίας. Στην άρση αυτών των δυσκολιών επιχειρούν να συμβάλουν αυτά τα βιβλία.

Το περιεχόμενό τους έχει τη μορφή ιστοριών που έχει γράψει ο συγγραφέας παιδικών βιβλίων Ευγένιος Τριβιζάς. Όλες οι ιστορίες προσεγγίζουν, με πολλούς και πάντα ελκυστικούς για τα παιδιά τρόπους, θέματα σχετικά με τις βασικές έννοιες των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου, όπως οι ακέραιοι και οι δεκαδικοί αριθμοί, τα κλάσματα και οι αναλογίες, τα γεωμετρικά σχήματα και τα στερεά.


Μέσα από τις ιστορίες τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο την αντίστοιχη ελληνική ορολογία, αλλά συγχρόνως έχουν τη δυνατότητα να εμπεδώσουν τις μαθηματικές έννοιες, αξιοποιώντας τον μεγάλο αριθμό παραδειγμάτων που περιλαμβάνονται. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από σχετικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά ελέγχουν σε ποιο βαθμό έχουν κατανοήσει τους ελληνικούς μαθηματικούς όρους. Οι δραστηριότητες βασίζονται στην ενεργητική και βιωματική μάθηση.

Το υλικό εγκρίθηκε τον Σεπτέμβριο 2007 από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως μέρος των βιβλίων του ΟΕΔΒ.

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK