Το διδακτικό υλικό (κείμενα – δραστηριότητες – ασκήσεις) είναι κατά βάση υποστηρικτικό, κατάλληλο για ενισχυτική διδασκαλία στα δημόσια γυμνάσια όπου φοιτούν μειονοτικοί μαθητές (Πρόγραμμα μαθημάτων διευρυμένου ωραρίου).
Βασίζεται στα εγχειρίδια της «Νεοελληνικής γλώσσας» του γυμνασίου, ακολουθεί τη δομή τους, καλύπτει την ύλη τους, αλλά είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών για τους οποίους η ελληνική είναι δεύτερη/ξένη γλώσσα. Μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί και από ελληνόφωνους μαθητές (στο πλαίσιο των μικτών τάξεων) γιατί είναι διαβαθμισμένο ως προς τη δυσκολία. Δίνει δηλαδή την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να επιλέξει τα κατάλληλα κείμενα και δραστηριότητες-ασκήσεις για κάθε μαθητή ανάλογα με το επίπεδο ελληνομάθειας.
Για κάθε θεματική ενότητα των σχολικών βιβλίων εκπονήθηκε φάκελος υλικού που περιλαμβάνει:
- κείμενα ευκολότερα στην κατανόηση από αλλόγλωσσους μαθητές και
- γλωσσικές δραστηριότητες ευχάριστες και φιλικές, που ευνοούν την εργασία σε ομάδες και ενισχύουν τα κίνητρα για εκμάθηση του λεξιλογίου και για χρησιμοποίηση της ελληνικής σε ποικίλες περιστάσεις επικοινωνίας.
Τόσο τα κείμενα όσο και οι ασκήσεις φέρουν ένδειξη βαθμού δυσκολίας (Α εύκολο – Β μέτριας δυσκολίας – Γ δύσκολο). Τα κείμενα (που καλύπτουν όσο το δυνατόν ευρύτερο φάσμα: λογοτεχνία, δοκίμια, δημοσιογραφικά άρθρα, διαφήμιση, χρηστικά κείμενα, κόμικ κτλ.) ακολουθούνται από ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου. Από τη γραμματική ύλη διδάσκεται η βασική ορολογία και δίνεται έμφαση σε γραμματικές ασκήσεις που αξιοποιούν τα κείμενα της θεματικής ενότητας
Το υλικό για τη διδασκαλία της γλώσσας στο γυμνάσιο έχει εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.