Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας 2005-2007
Οι δράσεις που αφορούσαν παρέμβαση στο πλαίσιο του σχολείου (παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, επιμορφώσεις ) ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2007. Το σχολικό έτος 2007-08 δεν γίνονται επιμορφώσεις
Κατά την περίοδο 2002-2004 η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οργανώθηκε με τις εξής μορφές (και στο δημοτικό και στο γυμνάσιο):
- Επιμορφωτικούς θεματικούς κύκλους που απευθύνονται από κοινού στις/ους εκπαιδευτικούς των μειονοτικών και των δημοσίων σχολείων, καθώς και στις/ους νηπιαγωγούς. Η συμμετοχή σε αυτούς τους κύκλους είναι εθελοντική.
- Επιτόπιες επιμορφωτικές συναντήσεις σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες με στόχο την επεξεργασία –από κοινού με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου- συγκεκριμένων διδακτικών προτάσεων κατάλληλων για τις εκάστοτε συνθήκες.
- Συμμετοχή στην υποχρεωτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που οργανώνουν οι Σύμβουλοι Μειονοτικής Εκπαίδευσης. Βλ. Πρόγραμμα Επιμόρφωσης 4-7 Σεπτ. 2006
Το έργο της επιμόρφωσης υποστηρίζουν τα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος (ΚΕΣΠΕΜ) αφενός με την παροχή εκπαιδευτικού υλικού, αφετέρου με την επιτόπια παρουσία των κινητών ΚΕΣΠΕΜ στα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών.
Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας 2002-2004
Η δράση της επιμόρφωσης περιέλαβε τα εξής:
- Επιμορφωτικά σεμινάρια
Πραγματοποιήθηκαν συστηματικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών του ελληνόφωνου προγράμματος των μειονοτικών δημοτικών σχολείων με στόχο τη στήριξη των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική χρήση των βιβλίων και των εκπαιδευτικών υλικών που παρήχθησαν κατά την πρώτη φάση του Προγράμματος (1997-2000) και τα οποία από το 2000 αποτελούν τα επίσημα σχολικά βιβλία. Οι επιμορφώσεις ήταν:
α) υποχρεωτικές, όλων των εκπαιδευτικών του ελληνόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων, που οργανώθηκαν σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους και τους Σχολικούς Συμβούλους (32 ώρες για το νομό Ξάνθης και 32 ώρες για το νομό Ροδόπης)
β) εθελοντικές (27 ώρες για το νομό Ξάνθης και 27 ώρες για το νομό Ροδόπης) με βασικούς άξονες:
- τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο πλαίσιο της επικοινωνιακής προσέγγισης και
- τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης
- Επιμορφωτικές επισκέψεις στα μειονοτικά σχολεία
Με στόχο τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκαν συστηματικές επισκέψεις σε μεγάλο αριθμό μειονοτικών σχολείων των νομών Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου. 2002-03: πραγματοποιήθηκαν 140 ώρες επισκέψεων σε 105 σχολεία.
2003-04: πραγματοποιήθηκαν 140 ώρες επισκέψεων σε 100 σχολεία.
Μέρος των εκπαιδευτικών που πήραν μέρος στο πρόγραμμα της επιμόρφωσης υλοποίησαν με τη βοήθεια των επιμορφωτών σχέδια εργασίας στις τάξεις τους, τα οποία παρουσιάστηκαν στην έκθεση εργασιών των μαθητών στις δημόσιες εκδηλώσεις 15 και 16 Mαΐου 2004 και εκδόθηκαν στο τέλος του έργου. Βλ. Διαθεματικές Προσεγγίσεις της γνώσης
- Οργάνωση Παιδαγωγικής Συμβουλευτικής
Oργανώθηκε στα ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης και Κομοτηνής, σε εβδομαδιαία βάση, εφημερία παιδαγωγικής συμβουλευτικής προς εκπαιδευτικούς μειονοτικών σχολείων, όπου μπορούσαν να θέσουν ερωτήματα για τη χρήση των νέων βιβλίων και υλικών, να δανειστούν εκπαιδευτικά υλικά και βιβλία και να συζητήσουν προβλήματα της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης..