Περίοδος 2002-04
Κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2002-2003 και 2003-2004 έγιναν συνολικά έξι (6) επιμορφώσεις στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο διευρυμένο ωράριο. Στις επιμορφώσεις παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό υλικό για τη διδασκαλία της γλώσσας καθώς και ζητήματα διδακτικής σε περιβάλλον δίγλωσσης εκπαίδευσης. Εκτός από τη λογική, τις αρχές και τους στόχους του νέου υλικού, παρουσιάστηκαν αναλυτικά οι επιμέρους ενότητες και έγιναν συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο χρήσης του στην τάξη. Στο πλαίσιο των επιμορφώσεων συζητήθηκαν επίσης οι προτάσεις που έκαναν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί (οι οποίοι δοκίμασαν πιλοτικά το νέο υλικό) για αλλαγές, προσθήκες και βελτιώσεις.
Οι επιμορφώσεις συνδυάστηκαν με τακτικές επισκέψεις στα σχολεία. Ομάδα ειδικευμένων γλωσσολόγων-ερευνητών επισκεπτόταν τακτικά όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Διευρυμένου Ωραρίου και κατέγραφε τις παρατηρήσεις των καθηγητών και τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός αυτών των επισκέψεων ήταν η επιτόπια, ει δυνατόν, λύση των προβλημάτων, η βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού σύμφωνα με τις υποδείξεις των καθηγητών και η αμφίδρομη ενημέρωση καθηγητών και υπευθύνων του ΠΕΜ 2002-2004.