museduc banner

Το μέγεθος του προβλήματος
Η μαθητική διαρροή στο επίπεδο του γυμνασίου είναι πολύ μεγάλη την περίοδο που εξετάζουμε. Όπως δείχνει η έρευνα, από τους μαθητές και τις μαθήτριες που αποφοίτησαν από το δημοτικό το έτος 1996-97 έχει πάρει απολυτήριο γυμνασίου, έστω και με καθυστέρηση, μόνο ένα ποσοστό 35% περίπου.

Παρακάτω παρουσιάζονται τα δεδομένα της έρευνας σχετικά με τη μετάβαση στο γυμνάσιο και τη φοίτηση δύο γενιών μειονοτικών μαθητών, αυτών που αποφοίτησαν από το δημοτικό τα έτη α) 1996-97 και β) 2000-01 (πόσοι εγγράφονται στο γυμνάσιο, φοιτούν και έχουν αποφοιτήσει μέχρι τη στιγμή της έρευνας).

Α) Μαθητές που τελειώνουν το μειονοτικό δημοτικό το έτος 1996-97

 

Αγόρια

Κορίτσια

Σύνολο

Μαθητές Στ δημοτικού το 1996-97

633

580

1213

Γράφονται στην Α γυμνασίου το 1997-98

617

338

955

Φοιτούν στην Α γυμνασίου το 1997-98

472

74,6% 177

30,5% 649 53,5%

Έχουν αποφοιτήσει μέχρι το 2002-03

292 46,1%

129 22,2%

421 34,7%

 

Β) Μαθητές που τελειώνουν το μειονοτικό δημοτικό το έτος 2000-01

Μαθητές Στ δημοτικού το 2000-01

530

520

1050

Γράφονται στην Α γυμνασίου το 2001-02

659

449

1108

Φοιτούν στην Α γυμνασίου το 2001-02

503 94,9%

319 61,3%

822 78,3%

Τα ποσοστά έχουν υπολογιστεί επί του αριθμού των μαθητών της Στ’ τάξης των μειονοτικών δημοτικών σχολείων

Η σχολική διαρροή πλήττει κυρίως τα κορίτσια, μεγάλο ποσοστό των οποίων δεν γράφεται καθόλου στο γυμνάσιο. Από τα κορίτσια που αποφοίτησαν από το δημοτικό το έτος 1996-97 μόνο 1 στα 5 (22,2%) κατάφερε να ολοκληρώσει τη γυμνασιακή τριετία, ενώ 7 στα 10 εγκατέλειψαν το σχολείο στο τέλος του δημοτικού και δεν φοίτησαν καθόλου στο γυμνάσιο.

Η θετική προοπτική
Η κατάσταση βελτιώνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σε διάστημα μόνο πέντε χρόνων, από το 1997 μέχρι το 2002, παρατηρείται θεαματική αύξηση της πρόσβασης στο γυμνάσιο (η διαρροή των κοριτσιών μειώνεται κατά 50%), και μια μικρή, αλλά σημαντική βελτίωση της επίδοσης στα μαθήματα. Η ταχύτητα των αλλαγών αποτελεί από μόνη της σημαντικό κοινωνιολογικό εύρημα.

 

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2018
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και καθηγήτρια του ΕΚΠΑ: Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK