museduc banner

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας 2005-2007

Οι δράσεις που αφορούσαν παρέμβαση στο πλαίσιο του σχολείου (παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, επιμορφώσεις ) ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 2007. Το σχολικό έτος 2007-08 δεν γίνονται επιμορφώσεις

Κατά την περίοδο 2002-2004 η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οργανώθηκε με τις εξής μορφές (και στο δημοτικό και στο γυμνάσιο):

Το έργο της επιμόρφωσης υποστηρίζουν τα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος (ΚΕΣΠΕΜ) αφενός με την παροχή εκπαιδευτικού υλικού, αφετέρου με την επιτόπια παρουσία των κινητών ΚΕΣΠΕΜ στα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών.

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας 2002-2004

Η δράση της επιμόρφωσης περιέλαβε τα εξής:

  • Επιμορφωτικά σεμινάρια
    Πραγματοποιήθηκαν συστηματικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών του ελληνόφωνου προγράμματος των μειονοτικών δημοτικών σχολείων με στόχο τη στήριξη των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική χρήση των βιβλίων και των εκπαιδευτικών υλικών που παρήχθησαν κατά την πρώτη φάση του Προγράμματος (1997-2000) και τα οποία από το 2000 αποτελούν τα επίσημα σχολικά βιβλία. Οι επιμορφώσεις ήταν:
    α) υποχρεωτικές, όλων των εκπαιδευτικών του ελληνόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων, που οργανώθηκαν σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους και τους Σχολικούς Συμβούλους (32 ώρες για το νομό Ξάνθης και 32 ώρες για το νομό Ροδόπης)
    β) εθελοντικές (27 ώρες για το νομό Ξάνθης και 27 ώρες για το νομό Ροδόπης) με βασικούς άξονες:
    • τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο πλαίσιο της επικοινωνιακής προσέγγισης και
    • τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης

  • Επιμορφωτικές επισκέψεις στα μειονοτικά σχολεία
    Με στόχο τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκαν συστηματικές επισκέψεις σε μεγάλο αριθμό μειονοτικών σχολείων των νομών Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου. 2002-03: πραγματοποιήθηκαν 140 ώρες επισκέψεων σε 105 σχολεία.
    2003-04: πραγματοποιήθηκαν 140 ώρες επισκέψεων σε 100 σχολεία.
    Μέρος των εκπαιδευτικών που πήραν μέρος στο πρόγραμμα της επιμόρφωσης υλοποίησαν με τη βοήθεια των επιμορφωτών σχέδια εργασίας στις τάξεις τους, τα οποία παρουσιάστηκαν στην έκθεση εργασιών των μαθητών στις δημόσιες εκδηλώσεις 15 και 16 Mαΐου 2004 και εκδόθηκαν στο τέλος του έργου. Βλ. Διαθεματικές Προσεγγίσεις της γνώσης

  • Οργάνωση Παιδαγωγικής Συμβουλευτικής
    Oργανώθηκε στα ΚΕΣΠΕΜ Ξάνθης και Κομοτηνής, σε εβδομαδιαία βάση, εφημερία παιδαγωγικής συμβουλευτικής προς εκπαιδευτικούς μειονοτικών σχολείων, όπου μπορούσαν να θέσουν ερωτήματα για τη χρήση των νέων βιβλίων και υλικών, να δανειστούν εκπαιδευτικά υλικά και βιβλία και να συζητήσουν προβλήματα της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης..
ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK