Περίοδος 2005-2007
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών συνδέεται άμεσα με τον σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης στη Μαθηματική Εκπαίδευση των μειονοτικών μαθητών. Η παρέμβαση βασίζεται στην παραγωγή καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού για τα μαθηματικά, το οποίο χρησιμοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Μαθημάτων Διευρυμένου Ωραρίου σε γυμνάσια των νομών Ροδόπης και Ξάνθης όπου φοιτούν μαθητές της Μειονότητας.
Βασική αρχή του θεωρητικού πλαισίου, στο οποίο στηρίχτηκε η ανάπτυξη της δράσης, είναι ότι κυρίαρχες συνιστώσες της διαδικασίας κατασκευής του μαθηματικού νοήματος στην τάξη αποτελούν:
α) ο μαθητής (η πρόσβαση στη μαθηματική γνώση καθορίζεται από την αλληλεπίδραση του μαθηματικού περιεχομένου με τη διαδικασία ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης του μαθητή) και
β) το κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο μάθησης (τα νοήματα, η σκέψη και ο συλλογισμός αποτελούν προϊόντα κοινωνικής δραστηριότητας, ενώ η διαδικασία μάθησης εξελίσσεται σε περιβάλλοντα που οριοθετούνται τόσο από κοινωνικές όσο και από πολιτισμικές παραμέτρους).
Στόχος είναι η εξοικείωση των καθηγητών με το εκπαιδευτικό υλικό «Μαθηματικά σε περιβάλλον διαμορφωμένο για αυτόνομη μάθηση» και με τους εναλλακτικούς τρόπους εργασίας που το υλικό προτείνει. Η έμφαση δίνεται στην καλλιέργεια θετικού μαθησιακού κλίματος στην τάξη, στο πλαίσιο του οποίου ο μαθητής ενθαρρύνεται να αναλάβει προοδευτικά ο ίδιος την ευθύνη για τη μάθησή του και υποστηρίζεται στο να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στις δυνάμεις του, επεξεργαζόμενος το μαθηματικό περιεχόμενο των δραστηριοτήτων με τον εκπαιδευτικό και με τους συμμαθητές του, προκειμένου να αποσαφηνίσει τη σκέψη του. Για το σκοπό αυτό, οι σχετικές επιμορφωτικές συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς επικεντρώνονται στην οργάνωση και τη διαχείριση της εργασίας των μαθητών στην τάξη προς την κατεύθυνση που περιγράφηκε παραπάνω και, ιδιαίτερα, στην κριτική ανάγνωση, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την αποτελεσματική αξιοποίηση μαθηματικών δραστηριοτήτων στην τάξη.