museduc banner

Διαφορετικοί Τ(ρ)όποι Συνύπαρξης με κοινό προορισμό το Μέλλον 2017-18

Συνεχίζοντας το γεφύρωμα του ΠΕΜ με την τοπική κοινωνία, τα Δημιουργικά Εργαστήρια Νέων σχεδιάζουν δράσεις με σκοπό να ενθαρρύνουν περισσότερο τη διαπολιτισμική συνύπαρξη νέων και ενηλίκων στην τοπική κοινωνία. Τα ανοίγματα έχουν στόχο να στηρίξουν ειδικά τους νέους σε τρεις ηλικιακές φάσεις:

(α) εφήβους Λυκείου που βρίσκονται ένα βήμα πριν το πανεπιστήμιο, ενθαρρύνοντάς τους να ανακαλύψουν δεξιότητες και δυνατότητες που οι ίδιοι διαθέτουν,
(β) προεφήβους/εφήβους της τελευταίας τάξης Δημοτικού και όλων των τάξεων του Γυμνασίου οι οποίοι έχουν πολλαπλή προηγούμενη συμμετοχή σε δράσης των ΔΕΝ, με στόχο να δημιουργηθεί μια σταθερή ομάδα εφήβων-πυρήνας που θα ανοίξει στη συμμετοχή νέων μελών και θα λειτουργήσει καταλυτικά, προετοιμάζοντας τη καλοκαιρινή κατασκήνωση, και
(γ) νέους ενήλικες/ φοιτητές οι οποίοι θα έχουν ενεργή συμμετοχή τόσο στη δράση Λυκείου όσο και στην καλοκαιρινή κατασκήνωση, λειτουργώντας ως καθοδηγητές στην πορεία μετάβασης των εφήβων.

 imag trop 1

ΔΡΑΣΗ ΕΦΗΒΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ: Η δράση περιλαμβάνει τρία στάδια - την προσέγγιση και ενημέρωση των νέων για τους στόχους της δράσης, μια σειρά συναντήσεων με στόχο τη στήριξη στην μετάβαση από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο και στις επιλογές ζωής που καλούνται να κάνουν, καθώς και στην ανάπτυξη μεγαλύτερων κινήτρων για την επίτευξη των στόχων τους, και τέλος μια σειρά συναντήσεων αποτίμηση της δράσης. Συγκεκριμένα:

  • Εγώ και ο τόπος μου: Γνωριμία, προσδοκίες και συμβόλαιο ομάδας.
  • Εγώ μέσα από τα μάτια των άλλων: Επικεντρωνόμαστε στα θετικά χαρακτηριστικά μας μέσα από τα μάτια των άλλων και μιλάμε για τα παιδικά μας όνειρα.
  • Εγώ και τα όνειρά μου: Στόχος να αναδείξουμε πώς οι δεξιότητες, ικανότητες, και τα θετικά στοιχεία συμβάλλουν στην επιλογή του επαγγέλματος.
  • Πόσα εγώ φτιάχνουν το εμείς: Να αποκτήσουν την διαπολιτισμική ικανότητα να εργάζονται σε ομάδες.
  • Εμείς αναζητούμε τον κόσμο μας (1): Να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας μέσα από την ομαδική εργασία. Θα ανατρέξουμε στον διαδικτυακό τόπο του ΑΠΘ και θα αποτυπώσουμε τα ερωτήματά μας προς τους καθηγητές ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι.
  • Εμείς αναζητούμε τον κόσμο μας (2): Να κάνουν μια παρουσίαση μέσα από τα μάτια τους.
  • Εμείς φτιάχνουμε κοινές βαλίτσες: γνωριμία των παιδιών των δύο τόπων - γεμίζουμε τις βαλίτσες μας με εφόδια και εργαλεία για το ταξίδι.
  • Ταξίδι με προορισμό το μέλλον: Εκπαιδευτική μονοήμερη εκδρομή στο ΑΠΘ.
  • Εμείς και οι εμπειρίες μας: Αξιολόγηση των εμπειριών, αποτίμηση της δράσης και προετοιμασία του κλεισίματος.
  • Όλοι μαζί: Εκδήλωση, παρουσίαση και ολοκλήρωση της δράσης.

Στην φετινή (2017-18) αυτή δράση συμμετέχουν 59 μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του Λυκείου και φοιτητές της μειονότητας και της πλειονότητας από τον Ίασμο, τη Γαλήνη, το Κοπτερό και τους Αμαξάδες Ν. Ροδόπης και την Ξάνθη, το Βανιάνο, το Κότινο, το Χρυσό, την Π. Χρύσα και τα Κιμμέρια Ν. Ξάνθης.

 imag trop 2

ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ/ΕΦΗΒΩΝ: σκοπός είναι η δημιουργία μιας σταθερής, διαπολιτισμικής ομάδας από μέλη που είχαν εμπλακεί και στο παρελθόν σε διάφορες δράσεις των ΔΕΝ. Παράλληλα όμως έγινε ένα άνοιγμα για ενσωμάτωση και νέων συμμετοχών. Παλιά και καινούρια μέλη θα μπουν σε μια περιπέτεια ανακαλύψεων, αξιοποιώντας ικανότητες και δεξιότητες, δουλεύοντας τις έννοιες ομαδικότητα, συνεργασία, σεβασμός και κοινούς στόχους. Πιο συγκεκριμένα:

  • ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ - Ποιοι είμαστε; Η γνωριμία μεταξύ μας. Το όνομα που θα δώσουμε στην ομάδα μας. Κάποιο κοινό σύμβολο που να αναγνωρίζουμε ως δικό μας και θα μας αντιπροσωπεύει. Ανακαλύπτω τα θέλω και τις προσδοκίες μου μέσα στην ομάδα αλλά και για την ίδια την ομάδα. Ανακαλύπτω τον εαυτό μου - σε τι είμαι καλός, τα δυνατά μου σημεία, δεξιότητες που έχω αποκτήσει, τρόποι που εκφράζομαι.
  • ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΑΙ – Πού θέλουμε να πάμε/να φτάσουμε; Η ομάδα θα χρειαστεί να διανύσει μια πορεία, να δουλέψει ήδη υπάρχουσες δεξιότητες/να ανακαλύψει νέες, να ώστε να πραγματοποιήσει τις επιθυμίες της. Πώς θα το πετύχουμε αυτό; Να μάθουμε στην συνεργασία, σε όποια μορφή και αν είναι μέσα στην ομάδα. Να ξεφύγουμε από αυτό που θεωρούμε «ασφάλεια», με το να συσχετιζόμαστε μόνο με αυτούς που νιώθουμε πιο κοντά μας. Να αποκτήσουμε εμπιστοσύνη στους άλλους, αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό. Να δεθεί η ομάδα και να έχει ευελιξία. Δεν είμαστε μόνοι σε αυτήν την πορεία, ούτε θα είμαστε μόνοι όταν φτάσουμε στον προορισμό μας.
  • ΣΥΝΥΠΑΡΧΩ - Μέσα από αυτήν την πορεία και το βίωμα, θα κατανοήσουμε βαθύτερα το νόημα της συνύπαρξης, της διαφορετικότητας και της αποδοχής.

Στην φετινή αυτή δράση συμμετέχουν 26 μαθητές και μαθήτριες  Στ' Δημοτικού και Β'-Γ' Γυμνασίο της μειονότητας και της πλειονότητας από το Σούνιο, την Ξάνθη, την Π. Χρύσα, το Σέλερο και τα Φίλια του Ν. Ξάνθης.

ΘΕΡΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ: Όλα τα παραπάνω θα αποτελέσουν βασικά στοιχεία για τον δρόμο προς την τελική και ενιαία μας δράση, μια γέφυρα προς τη

ΣΥΜΒΙΩΣΗ - Έτοιμοι για τον τελικό μας προορισμό! Η δράση αυτή θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2018, όπου οι μαθητές και μαθήτριες - μαζί με φοιτητές που θα λειτουργήσουν ως εκπαιδευόμενοι εμψυχωτές - θα ανακαλύψουν τη συμβίωση. Μέσα από  τη ανάληψη ρόλων, την αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των νέων και την οργανωμένη καθημερινότητα μιας κατασκηνωτικής εμπειρίας, στόχος της δράσης είναι να τροφοδοτήσει τους νέους με χρήσιμα εφόδια και δεξιότητες διαπολιτισμικής συνύπαρξης - απαντώντας σε προβληματισμούς κι ανησυχίες σχετικά με το μέλλον τους.

Περισσότερα  για τη χειμερινή-ανοιξιάτικη δράση (Φεβρουάριος-Μάιος 2018)
Η Μαγιά των ΔΕΝ φουσκώνει!
Το ημερολόγιο μας από τη δράση Λυκείου Ξάνθη-Ίασμος

... για τη θερινή δράση (Ιούνιος-Ιούλιος 2018)
Θερινά ΔΕΝ 2018

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2018
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και καθηγήτρια του ΕΚΠΑ: Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK