museduc banner

Tzevelekou, M., Iakovou, M., Kantzou, V., Lytra V., Stamouli S. & Varlokosta S. "Proficiency Levels in Greek of Muslims at the Elementary Schools." A paper presented at the XXVII Meeting of ALTE, held in Athens, in November 2003. 

Tzevelekou, M., V. Kantzou, S. Stamouli, G. Papageorgakopoulos, V. Chondroyanni, S. Varlokosta, M. Iakovou & V. Lytra (2006). "A Study on the fluency/proficiency level in the Greek language at minority schools of Thrace". Proceedings of the Two-Day Training Seminar on Intercultural Education and the Teaching of Greek as a Second Language, pp. 100-116. Nicosia: Pedagogical Institute of Cyprus. 

Tzevelekou, M., V. Kantzou, S. Stamouli, V. Chiondroyanni, S. Varlokosta & M. Iakovou, V. Lytra, A. Sioupi, A. Terzi (pending publication). "A Study on the Proficiency in the Greek Language at the Minority Schools of Thrace". Proceedings of the 13th International Conference of the Greek Applied Linguistics Association, held in Thessaloniki, on December 11-13, 2003. 

Tzevelekou, M., V. Kantzou, S. Stamouli, V. Lytra, V. Chondroyanni, G. Papageorgakopoulos, S. Varlokosta & M. Iakovou (pending publication). "Greek as a Second Language: A European Evaluation Scale for Languages and a Ranking Based on Proficiency Levels". Proceedings of the Conference on Education of Minorities: Theoretical Challenges and Pedagogical Interventions, held at the National Research Foundation, in Athens, in 2004. 

Tzevelekou, M., V. Lytra, V. Kantzou, S. Stamouli, M. Iakovou, S. Varlokosta, Y. Papageorgakopoulos, V. Chondroyanni (2005) “Proficiency in Greek of the children of Turkish speaking minority residing in Western Thrace”. Paper presented at the ALTE (Association of Language Testers in Europe) 2nd International Conference “Language Assessment in a Multilingual Context – Attaining standards, sustaining diversity”. Berlin, May 2005. 

Varlokosta, S., M. Iakovou, V. Kantzou, G. Papageorgakopoulos, S. Stamouli, M. Tzevelekou, V. Chondroyanni (pending publication). "Diagnostic tests to determine children's proficiency in Greek". Proceedings of the Third International Conference for the Teaching of Modern Greek as a Foreign Language, held in Athens, in October, 2004.

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. Accessing our website, you agree that we can use these types of cookies.

OK