museduc banner

The research activities completed in this period were the following: 

  • Gathering the opinions of teachers in the Greek-Language program of Minority primary schools, regarding the new textbooks and educational materials produced by the Project.
  • Examining the dropout of Minority pupils from the secondary school (which is compulsory). 
  • Conducting research on the Greek language fluency and competence levels of pupils at Minority primary schools. 
  • Doing an exploratory research on, and documenting, Minority members’ attitudes on their children continuing their education in secondary schools.
  • Documenting exhaustively all available sources on Greek as a second/foreign language and compiling an annotated bibliography on this topic. 
  • Conducting a comparative evaluation of the books used for the teaching of Greek as a second/foreign language. 

 

Research Papers & Reports:

 

  • Askouni, N. & Stamelos, G. (2004). “Studying at Secondary School and Muslim Children’s School Dropout”. 
  • Bozatzis, N., Konstantinidou, Th., Tsonidis, A., & Fingou, E. (2004). “Identities and Education: An Analysis of the Majority and Minority Discourses in Thrace.”
  • Tzevelekou, M., V. Kantzou, S. Stamouli, S. Varlokosta, V. Hondroyanni, I. Papageorgakopoulos, V. Lytra & M. Iakovou (2004). “Greek as Second Language: An Evaluation Scale and Measuring the Level of Competence in Greek at Minority Schools of Thrace”. Final Report Submitted to the Project for the Education of Muslim Children: 2002-2004.
ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. Accessing our website, you agree that we can use these types of cookies.

OK