museduc banner

Τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ επισκέπτονται απομονωμένα χωριά του ορεινού όγκου, καθώς και χωριά του κάμπου των τριών νομών της Θράκης, από τα οποία η πρόσβαση στην πόλη γίνεται με δυσκολία. Έχουν στόχο να ενισχύσουν την ελληνομάθεια των παιδιών και να τους δώσουν ευκαιρίες να αποκτήσουν νέες εκπαιδευτικές και κοινωνικές εμπειρίες. Στην αρχική φάση 2006-8 τα κινητά ήταν δύο και επισκέπτονταν 23 οικισμούς. Στην τρέχουσα φάση τα κινητά είναι τέσσερα και το 2011-12 επισκέπτονταν 44 χωριά, το 2012-13 46 χωριά και το 2013-14 45 χωριά.

kinita2014

Τη σχολική χρονιά 2014-15 τα τέσσερα κινητά ΚΕΣΠΕΜ ξεκίνησαν τα ταξίδια τους στις 8 Οκτωβρίου 2014. «Τα καγκουρό του βουνού», όπως τα παιδιά ονόμασαν τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ, φτάνουν σε 41 χωριά των τριών νομών της Θράκης.

Οι επισκέψεις πραγματοποιούνται καθημερινές και σαββατοκύριακα, απογευματινές και πρωινές ώρες αντίστοιχα. Μέσω ηλεκτρονικών παιδαγωγικών παιχνιδιών, έντυπων βιβλίων και ποικίλων δημιουργικών δραστηριοτήτων που μεταφέρουν τα βαν του προγράμματος και με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να μάθουν ελληνικά με ευχάριστο τρόπο και να βελτιωθούν στο γραπτό και προφορικό λόγο.

Η παρέμβαση υλοποιείται σε 23 σχολεία του Νομού Ροδόπης, σε 15 σχολεία του Νομού Ξάνθης και σε 4 σχολεία του Νομού Έβρου. Τα σχολεία βρίσκονται στους εξής οικισμούς:

Νομός Ροδόπης
Αμάραντα, Καλλιντήριο, Δαρμένη, Πελεκητή, Δρανιά, Σκάλωμα, Τσούκα, Κέχρος, Βέννα, Μίρανα, Μυρτίσκη, Αγιοχώρι, Δροσιά, Δοκός, Νέδα, Πλαγιά, Άνω Βυρσίνη, Στροφή, Ραγάδα, Εσοχή, Ομηρικό, Κάτω Κάρδαμος, Κύμη.

Νομός Ξάνθης
Δέκαρχο, Κεντητή, Κοτύλη, Τέμενος, Σάτρες, Μεγάλο Ορφανό, Ηλιόπετρα, Μάνταινα, Κρεμαστή, Παλιό Εράσμιο, Μελίβοια, Δημάριο, Γοργόνα, Πάχνη, Άνω Θέρμες.

Νομός Έβρου
Αγριάνη, Μεγ. Δέρειο, Ρούσσα, Γέρικο.

Στη δράση ενεγράφησαν συνολικά 591 μαθητές/ριες από τα μειονοτικά σχολεία των απομακρυσμένων οικισμών.

Από τις 8 έως τις 14 Ιουνίου 2015 πραγματοποιήθηκαν οι γιορτές λήξης των χειμερινών μαθημάτων. Από τις 15 Ιουνίου και έως τις 26 Ιουλίου έγιναν θερινά μαθήματα σε 24 χωριά.

Κάθε ομάδα σε κάθε χωριό αναρτά τις εργασίες της σε ένα ηλεκτρονικό φόρουμ και επικοινωνεί με τα υπόλοιπα χωριά που συμμετέχουν. Έτσι τα κινητά ΚΕΣΠΕΜ λειτουργούν και ως δίκτυο σχολείων που συνεργάζονται από τη μία άκρη της Θράκης έως την άλλη.

Η εκπαιδευτική διαδικασία των κινητών ΚΕΣΠΕΜ αρχίζει από τα ίδια τα βαν και τους οδηγούς – διαμεσολαβητές. Δείτε εδώ πώς οι ίδιοι περιγράφουν τις δυσκολίες και τη συμβολή τους στην επικοινωνία με τα παιδιά και τους γονείς.

Κάθε δίωρο σχεδιάζεται από τους εκπαιδευτικούς ανάλογα με το πλαίσιο του χωριού, και περιλαμβάνει ποικίλες παιδαγωγικές δραστηριότητες με στόχο την ενίσχυση της ελληνομάθειας.
Δείτε εδώ ένα παράδειγμα

Βασικό νήμα που συνδέει τις παιδαγωγικές δραστηριότητες των κινητών είναι το εκπαιδευτικό ηλεκτρονικό παιχνίδι “Ο Σεβντάς του Σεντουκιού: πού είναι οι ρόδες μου;”. Δείτε εδώ πώς δουλεύουμε με το παιχνίδι αυτό.

Δραστηριότητες βιβλιοθήκης, κουκλοθέατρο, ανάγνωση παραμυθιών αποτελούν βασικά παιδαγωγικά εργαλεία για να δημιουργηθεί κίνητρο στα παιδιά και να αναπτύξουν όλες τις εκφραστικές δυνατότητες τους στο προφορικό και γραπτό λόγο. Δείτε εδώ

Οι νέες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται συστηματικά. Τα παιδιά μαθαίνουν πώς οι φωτογραφίες, τα μικρά βίντεο, διάφορα προγράμματα στον υπολογιστή    μπορούν να είναι εργαλεία στα χέρια τους και ευκαιρία για να μάθουν ελληνικά. Δείτε εδώ

Οι εκπαιδευτικοί- εμψυχωτές/τριες, στηρίζονται για το δύσκολο εκπαιδευτικό τους έργο από την καθημερινή εποπτεία και τις μηνιαίες επιμορφώσεις με θέματα παιδαγωγικά.

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. Accessing our website, you agree that we can use these types of cookies.

OK