museduc banner

504954

The Texts/Booklets
Α. Teaching Methodology

  1. Androussou, A. The Importance of Motivation in Education.
  2. Apostolidou, V. Reading and Otherness.
  3. Avdela, E. Teaching History.
  4. Dimitriou, A., Lagopoulou V., Nikolaou V. Stimulating Responsiveness in Class (Part A and Part B)
  5. Hondolidou, E. Feedback from Pupils in their Written Texts.
  6. Hondolidou, E. Teaching and Pupils’ Performance Evaluation.
  7. Hondolidou, E. Teaching in Groups.
  8. Iordanidou, A. Sfyroera, M. A Communications Approach to Language Teaching.
  9. Koutsouri, A. Creative Activities and Learning Processes.
  10. Magos, K. On the ‘Project’ Approach.
  11. Sakonidis, H. Learning and Teaching Mathematics.
  12. Sfyroera, M. Adaptive Frameworks in Teaching
  13. Sfyroera, M. The Interdisciplinary Approach to Knowledge.
  14. Sfyroera, M. The Mistake as a Learning and Teaching Tool.
  15. Sfyroera, M. Using Pictures in the Class.
  16. Tselfes, B. Natural Sciences: Teaching and Educational Frameworks.
  17. Tsiridis, P., Music at School.
  18. Zografaki, M. Awareness of Social Factors in Teaching.

B. Sociocultural Framework of Education 

  1. Askouni, N. Social Inequalities at School.
  2. Dragonas, Th. Home and School.
  3. Dragonas, Th. Stereotypes and Preconceptions.
  4. Frangoudaki, A. Language of Home and Language of School.
  5. Frangoudaki, A. National Identity, the Nation, and Patriotism.
  6. Frangoudaki, A. Aptitude for Speech and Language Teaching.
  7. Kourti, E. Non-verbal Communication at School: What Teachers should be Aware of.
  8. Plexoussaki, E. Cultural Differences and School.
  9. Tsitselikis, K. The Minority Education in Thrace – Legal Aspects.

C. Identities and Diversities

  1. Androussou, A., Askouni, N. Diversity in School.
  2. Baltsiotis, L. Linguistic Diversity in Greece.
  3. Dimitriou A., Lagopoulou, V., Petridis, T. “Us” and “Them”: Teachers’ Experiences.
  4. Dragonas, Th. Identity and Education.
  5. Hondolidou, E. Identities and the Teaching of Literature at School.
  6. Manousopoulou, A. Communication and Identities in a Multilingual Family.

A General Comment on Similarities and Differences

  1. Androussou, A., Panoutsos, A. Building Bridges, Spanning the Gap.
ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. Accessing our website, you agree that we can use these types of cookies.

OK