museduc banner

Τα μαθήματα τουρκικής γλώσσας ξεκίνησαν κατά την τρίτη φάση του Προγράμματος τον Νοέμβριο του 2006. Απευθύνονται σε (ελληνόφωνους) εκπαιδευτικούς και παρέχουν τη δυνατότητα εκμάθησης της τουρκικής. Παράλληλα οργανώνονται και σεμινάρια “γνωριμίας” με την τουρκική γλώσσα, τα οποία έχουν στόχο να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες επικοινωνίας με τους τουρκόφωνους μαθητές τους που δεν καταλαβαίνουν ελληνικά. Στα σεμινάρια παρουσιάζονται οι βασικές διαφορές της ελληνικής από την τουρκική γλώσσα. Κατανοώντας οι εκπαιδευτικοί αυτές τις διαφορές, μπορούν να κατανοήσουν και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην εκμάθηση της ελληνικής και να προσαρμόσουν ανάλογα τη διδασκαλία τους.

Τα μαθήματα έχουν τεράστια απήχηση. Το σχολικό έτος 2011-12 τα παρακολούθησαν 537 εκπαιδευτικοί.

picasa40

 

Όπως αποδείχτηκε και στην πορεία μέσα από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν, αυτές οι προσπάθειες δεν περιορίζονται απλώς σε εκμάθηση μιας γλώσσας. Η έμπρακτη επαφή με μια γλώσσα, η οποία εκφράζει την πνευματική υπόσταση μιας ομάδας διαφορετικής από μας και η τριβή με τις ιδιαιτερότητές της συντελούν στην προσέγγιση με τον διπλανό μας που τυγχάνει να διαφέρει γλωσσικά. Οι δυσκολίες επαφής που πηγάζουν από τη διαφορετική γλώσσα εξηγούνται, απομυθοποιούνται και γίνονται πλέον ‘κατανοητές’ και όχι αιτία απόκλισης και περιθωριοποίησης. Τα μαθήματα λειτουργούν σαν μια έμπρακτη πολυπολιτισμική επαφή. Η μάθηση της γλώσσας συνοδεύεται από τη γνωριμία με τον Άλλο και το γλωσσικό του πλούτο. Ταυτόχρονα η βούληση των εκπαιδευτικών να μάθουν τουρκικά λειτουργεί θετικά και για τους μειονοτικούς μαθητές τους, γιατί βλέπουν ότι οι δάσκαλοί τους, αυτοί που πασχίζουν να τους μάθουν ελληνικά, θέλουν να μάθουν και οι ίδιοι τη δική τους γλώσσα. Η μάθηση της γλώσσας αποκτά μια γενικότερη δυναμική επικοινωνίας και διαπολιτισμικής επαφής. Σημειολογικά λειτουργεί ως δήλωση σεβασμού και αποδοχής στην πράξη της ιδιαιτερότητας του Άλλου. Αυτή η προσπάθεια εκλαμβάνεται από πολλά μέλη της μειονότητας ως πραγματική βούληση επικοινωνίας που δεν περιορίζεται σε ρητορικές διακηρύξεις.

Περισσότερα για τα μαθήματα τουρκικών και τη συμμετοχή 2011-2012 

Τη σχολική χρονιά 2012-2013 στα μαθήματα συμμετέχουν 603 εκπαιδευτικοί (στοιχεία Μάρτιος 2013)

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2018
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και καθηγήτρια του ΕΚΠΑ: Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK