museduc banner

odigos plo

Οδηγός πλοήγησης εκπαιδευτικών υλικών για τους εκπαιδευτικούς των μειονοτικών σχολείων
Ο Οδηγός πλοήγησης που εκπονήθηκε έχει στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς των μειονοτικών σχολείων, παρουσιάζοντας όλα τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά υλικά και τον τρόπο χρήσης τους στην τάξη. Αναφέρεται στη διδασκαλία των μαθημάτων του ελληνόφωνου προγράμματος, εκτός από τη γλώσσα, δηλαδή των μαθημάτων ιστορίας, γεωγραφίας, μελέτης περιβάλλοντος και κοινωνικής και πολιτικής αγωγής.

Περιγραφή

Το 1ο μέρος του Οδηγού περιλαμβάνει:
α. Καταγραφή βιβλίων/εκπαιδευτικού υλικού για τους μαθητές των μειονοτικών σχολείων ανά τάξη ( μόνο τίτλοι): βιβλία γλώσσας, βιβλία για τα μη γλωσσικά μαθήματα, παράλληλο εκπαιδευτικό υλικό.
β. Συνοπτική παρουσίαση βιβλίων/εκπαιδευτικού υλικού για το δάσκαλο: Οδηγοί δασκάλου για το μάθημα της γλώσσας, σειρά «Κλειδιά και Αντικλείδια», Οδηγός για τις Φυσικές Επιστήμες, Παραμύθια για την εκμάθηση της ελληνικής ορολογίας Μαθηματικών/ Φυσικής, Καρτέλες Ιστορίας, Διαθεματικές προσεγγίσεις της γνώσης, Ελληνοτουρκικό Λεξικό, Ένας Ιππότης στο κάστρο των λέξεων/ Ένας Ιππότης στο κάστρο των γραμμάτων.

Το 2ο μέρος αφορά τη διδακτική μεθοδολογία των βιβλίων για τη μη γλωσσικά μαθήματα. Η μεθοδολογία δεν αναφέρεται σε κάθε βιβλίο ξεχωριστά, αλλά σε όλα σαν σύνολο. Γίνεται αναφορά στη διαθεματικότητα, τη μέθοδο project, τη βιωματική μάθηση, την εμψύχωση, την αξιοποίηση εικόνας κλπ. Το κεφάλαιο αυτό συνδέεται άμεσα με τα αντίστοιχα θέματα στα Κλειδιά και Αντικλείδια.

Το 3ο μέρος αποτελείται από δεκαπέντε ενότητες, μία για κάθε ένα από τα βιβλία για τα μη γλωσσικά μαθήματα. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει:
1. Συνοπτική παρουσίαση των βασικών στόχων και θεματικών του βιβλίου
2. Αναλυτική καταγραφή των θεματικών ενοτήτων κάθε βιβλίου.
3. Διασταυρώσεις: συνδέσεις των θεματικών ενοτήτων κάθε βιβλίου με σχετικές θεματικές ενότητες από όλα τα υπόλοιπα βιβλία (μη γλωσσικά και γλωσσικά).
4. Προτεινόμενες δραστηριότητες: ενδεικτικές δραστηριότητες και ιδέες για την αξιοποίηση κάθε βιβλίου στην τάξη.
5. Προτεινόμενα projects: ιδέες για projects που μπορούν να προκύψουν από τις θεματικές ενότητες κάθε βιβλίου σε συνδυασμό με τις «διασταυρώσεις» που γίνονται με τα υπόλοιπα βιβλία.

Το 4ο μέρος περιλαμβάνει ενδεικτικές ολοκληρωμένες προτάσεις για projects που μπορούν να προκύψουν από τα παραπάνω βιβλία. Για κάθε project καταγράφονται στόχοι, δραστηριότητες, προσδοκώμενα αποτελέσματα, βιβλιογραφία κλπ.


Οδηγός Πλοήγησης

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΣΥΜΠΡΑΤΤΟΝΤΑΣ ΦΟΡΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους

ΦΟΡΕΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Η πράξη «Ένταξη και εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων» εγκρίθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης» στις 16/9/2016 και θα ολοκληρωθεί στις 30/9/2019
Επιστημονική υπεύθυνη της πράξης είναι η Kαθηγήτρια του ΕΚΠΑ Θάλεια Δραγώνα

Αυτή η σελίδα χρησιμοποιεί cookies για να διαχειριστεί τα στοιχεία χρήσης, στατιστικά πλοήγησης και άλλες λειτουργίες. Επισκεπτόμενοι τη σελίδα μας συμφωνείτε οτι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε cookies.

OK